۱۳۹۲ مرداد ۱۴, دوشنبه

173

حضرت علی کلی حرفای خوب زده انگار...یه عالمه  انگار....اما من فقط اینو یادم مونده و دوس دارم :حکومتها پدران ملتها هستن (تازه حدودا"...شاید عین جمله اش نباشه)...ینی حکومت ها میتونن یه ملت شریف و درستکار و باخلاق بسازن....می تونن یه ملت دزد و دروغگو ومتقلب و کلاهبردار و....بسازن.چه بسا حتی خیلی بیشتر از اون که یه پدر واقعی می تونه بچه اش رو تربیت کنه(این البته نظر منه نه حضرت علی)
       تو خیابون گاهی با بعضیا مسابقه میدم.مثلا"وقتی دارم به سمت عابر بانکا میرم....بامزه اس....اون روزم با یه آقایی برای زودتر رسیدن به شیر فروشی معروف این حوالی،مسابقه دادم...اون زودتر رسید ولی در بسته بود...من در زدم شیرفروشه درو باز کرد درحالیکه با خنده میگفت  واسه این خانم نباید در رو باز می کردم...میگه ماستت بده...شروع کردیم به جرو بحث همیشگیمون که چرا ماستاش خوب نیست و....آخرشم گفتم مث "ج.ا"شدید که اجازهءانتقاد نمیده....که آقای مشتری مدل کارمندی (بعدا"شیرفروشه گفت حراست بانکیه) رنگش عوض شد و وارد بحث شد.یکی دو جمله من گفتم و اون گفت تا به اینجا رسید که گفتم همین حضرت علیِ خودتون گفته:....یارو که دیگه نمیتونست با حضرت علی در بیفته رفت بیرون در حالیکه می گفت کاش این خانم به بقیهءفرمایشات حضرتم اینجوری توجه می کردن...حیف شد که رفت چون حالا که اهل فرمایشات بودن دلم می خواس بدونم حضرت علی نگفته ان وقتی می خواین وارد مکانی بشید و یه خانومم همین قصد رو داره باید بایستید کنار و راه رو باز کنید تا اول اون خانوم وارد بشن؟ ینی من اهل آداب و رسوم و حتی ضوابط و قواعد و اینا نیستم ولی اینکه یه آقایی اینو بلد نباشه خیلی بده...حتی حضرت علی...
****
      اینم جالب بود که شیرفروشه که تا اون وقتی که آقا کارمنده اونجا بود رفته بود کنار اون و حمایتشو می کرد ،بیا و ببین بعد از اینکه آقا رفت پشت سرش چیا که نگفت...ومنم شنیدم و نگفتم پشت سر مردم بقول شما غیبت نکن...تربیت نشدیم دیگه.درست گفته ان...
****
سالها پیش با یه آقایی تو همین شهر همکار بودم...سرش رو می زدی جلوتر از یه خانم راه نمیرفت....(البته در شرایط عادی...استثنا هم وجود داشت بالاخره)
****
تازگیا از کلمات اضافه که اصلا"به درد مفهوم جمله نمی خورن و راحت میشه برشون داشت خوشم اومده.مث:که ،پس،بالاخره،خلاصه،انگار...یادمه یه وقتی یه بنده خدایی می گفت تا میتونه تلاش میکنه در کوتاهترین اندازهء ممکن متنشو ببنده....بسیار خوشحالم که دارم خلاف نظر اون رفتار میکنم...


هیچ نظری موجود نیست: